> | | | | | | | | | > Poke Cake / Dolgulu Kek

Poke Cake / Dolgulu Kek

Posted on 23 Şubat 2014 Pazar | 7 Comments


Rumma da bu tarifi gördüğümden beri aklımda olan bu poke cake diğer adıyla dürtme kek tarifini sonunda denedim ve çok beğendim


Poke cake, dolgulu kek tarifi
Malzemeler:

• 2 yumurta
• 2 fincan şeker
• 2 fincan sıvı yağ
• 2 fincan süt
• 2 yemek kaşığı kakao
• 1 paket kabartma tozu
• 5 fincan un
• 1 küçük su bardağı iri kıyılmış ceviz
• Fincan türk kahvesi fincanı

Krema malzemeleri:
• 1 kg süt
• 4 yemek kaşığı un
• 2 yemek kaşığı nişasta
• 1 su bardağı şeker

Üzerine bolca hindistan cevizi


Poke cake, dolgulu kek yapılışı:

• Yumurta ve şeker köpürünceye kadar çırpılır.
• Sıvı yağ ve süt eklenir tekrar karıştırılır.
• Un,kabartma tozu ve kakao elekten geçirilerek hamur malzemelerine ilave edilir, Karıştırılır.
• Ceviz de  eklenip kaşıkla karıştırıldıktan sonra yağlanmış orta boy bir borcama hamur dökülür ve önce 200 kabarmaya başladıktan sonra 175 derecede yarım saat kadar pişirilir.
• Pişen kek soğumaya bırakılır.
• Krema malzemeleri tencereye konur. Karıştırarak koyulaşıp göz göz olana kadar pişirilir.
• Soğuyan kekin üzerine oklavayla delikler açılır.
• Krema kekin üzerine dökülür ve deliklere dolması sağlanır.
• Üstüne bolca hindistan cevizi serpilir ve birkaç saat dolapta beklettikten sonra servis edilir.



Afiyet Olsun,Şükrünüz bol Olsun...



Comments:7

  1. Beğenmene sevindim canım süper görünüyor ellerin dert görmesin..

    sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  2. Benimde severek yaptığım bir kek çok lezzetli oluyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Zaten malzemelerde müthiş. 1 kahve fincanı Türk kahvesi mi orayı anlayamadım. Görüntü de çok güzel ellerinize sağlık. Bu arada izleyiciniz oldum.

    YanıtlaSil
  4. Evet fincan ölçüsü türk kahvesi fincanı

    YanıtlaSil
  5. Orta boy borcam hangisi aceba ? Ben orayı pek anlayamadım...

    YanıtlaSil
  6. Orta boy borcam hangisi aceba ? Ben orayı pek anlayamadım...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.